lördag 26 november 2011

SVAR PÅ FRÅGOR

Vart bor du?

   - Jag bor på Södra Vägen med min mamma som ligger nästan vid korsvägen och med min pappa bor jag i Torslanda.

Vem betalar alla dina kläder? kan du lägga ut bilder? 

   - Får ingenting av min pappa, det är min mamma betalar det mesta av mina kläder. Vissa saker betalar jag ju ibland själv som jag har sparat från min månadspeng. Och nån gång kan jag få något av min kusin eller morbror som jag uppskattar jättemycket!

Trivs du på sam? Om ja varför om nej varför inte?

   - Ja, jag trivs bra på samskolan. Jag vet inte riktigt varför, men det är ju meningen med att man ska trivas och känna sig trygg i skolan. Tycker det är en skön miljö, snällt folk och bra lärare. Den enda nackdelen kan vara att det är mycket plugg, eller så är det bara jag som är lat?


Kan du visa din hela garderob?

   - Ska jag visa allt som består i min garderob?

Du går ju på Samskolan, jag undrar bara, är det mycket statuskåthet? Alltså är det att man måste ha belstaff jacka är man mobbad om man inte har råd med det? Är man mobbad om man inte känner att lägga 4000 på ett par byxor eller skor? Är det så överdrivet? Jag vill inte låta kaxig eller något, jag bara frågar rätt ut liksom! Hoppas jag får svar av dig... 
  
   - Ja jag går på Samskolan. Jag tycker det är väldigt mycket folk (som inte går på skolan) som pratar en väldig osanning om skolan. Men det är lite överdrivet tycker jag! Visst det är folk som har vissa saker som dom andra inte har, men man blir ju inte mobbad för det? Verkligen inte så! Utseendet är  inte allt! Det är verkligen inte så överdrivet som folk tror. Visst, jag ser att det finns några på skolan som verkar vara väldigt "statuskåta", men sådant brukar ju kretsa runt alla skolor? En sak jag kan tycka om skolan, är att nytt folk som börjar på gymnasiet verkligen ändrar sig med tiden. De förändras både utseendemässigt och även lite på sättet (inte alla). Det tycker jag är lite dåligt. Men det tycker jag tyder på en osäkerhet från personen själv. Att de försöker ändra sig för att verka lika och bättre på något sätt? Det tycker jag är väldigt synd, och det är inte alla som märker detta! Men det gör jag och jag stör mig på det! Det avslöjar bara att personerna har identifikationsproblem eller något i den stilen?
  Hoppas du fick svar på frågan. Fråga gärna mer! Villig att svara :):):):)

Glöm inte att fortsätta att fråga mig vad som helst på Blogresponse som finns i högerfältet under profilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar